Правилник ВДП 2024/2025.

                На основу члана 119. став 1. тачка 1. а у складу са чланом 83. Закона о основама система образовања и васпитања ("Сл. гласник РС", бр. 88/2017, 27/2018 - др. закони, 10/2019, 6/2020, 129/2021 и 92/2023 даље: Закон) и члана 33. став.1  тачка 1 Статута Основне школе „Зага Маливук“ (даље: Школа) а у складу са Правилником о оцењивању ученика у основном образовању и васпитању („Службени гласник РС“, бр. 10/2024), Правилником о Протоколу поступања у установи у одговору на насиље, злостављање и занемаривање („Службени гласник РС“ бр. 11/2024) и Правилником о обављању друштвено-корисног, односно хуманитарног рада у установама образовања и васпитања („Сл. гласник РС”, бр. 10/2024), Школски одбор на седници одржаној  дана 28.06.2024. године на којој је присуствовало 5  од укупно 9 чланова донео је 

ПРАВИЛНИК О ВАСПИТНО-ДИСЦИПЛИНСКОЈ И МАТЕРИЈАЛНОЈ  ОДГОВОРНОСТИ УЧЕНИКА  ОСНОВНЕ ШКОЛЕ „ЗАГА МАЛИВУК“ У БЕОГРАДУ 

I Опште одредбе

Члан 1.

               Овим правилником уређују се права, обавезе и одговорност ученика за повреду обавеза,   васпитно-дисциплински поступак, васпитни рад са ученицима,  васпитне и васпитно-дисциплинске мере, надлежност за покретање и вођење поступка и за  изрицање мера, правна заштита ученика и материјална одговорност ученика Oсновне школе “Зага Маливук“ .

Члан 2. 

Уписом у Школу ученик преузима обавезе прописане Законом о основама система образовања и васпитања (у даљем тексту Закон), посебним Законом,Статутом школе и овим  Правилником.

        ПРАВА, ОБАВЕЗЕ И ОДГОВОРНОСТИ УЧЕНИКА

   Права ученика

Члан 3.

Права ученика остварују се у складу са потврђеним међународним уговорима, Законом, другим законима и овим Правилником.

Школа, односно запослени у Школи дужни су да обезбеде остваривање права детета и ученика, а нарочито право на:

  • квалитетан образовно-васпитни рад;
  • уважавање личности;
  • подршку за свестрани развој личности, подршку за посебно исказане таленте и њихову афирмацију;
  • заштиту од дискриминације, насиља, злостављања и занемаривања;
  • благовремену и потпуну информацију о питањима од значаја за образовање и васпитање;
  • информације о правима и обавезама;
  • учествовање у раду органа Школе, у складу са Законом и посебним законом;
  • слободу удруживања у различите групе, клубове и организовање Ученичког парламента;

 

  • јавност и образложење оцене и подношење приговора на оцену и испит;
  • покретање иницијативе за преиспитивање одговорности учесника у образовно-васпитном процесу, уколико права из става 2. тач. 1)-9) овог члана нису остварена;
  • заштиту и правично поступање Школе према ученику;
  • друга права у области образовања и васпитања, у складу са Законом.

 

У ченик, родитељ, односно други законски заступник детета и ученика може да поднесе писмену пријаву директору установе у случају повреде права из става 2. овог члана или непримереног понашања запослених према детету и ученику, у складу са општим актом установе, у року од осам дана од дана сазнања о повреди права.

Запослени у установи дужан је да одмах по сазнању, а најкасније наредног радног дана, поднесе писмену пријаву директору да је учињена повреда права детета и ученика.

Директор је дужан да пријаву из ст. 3. и 4. овог члана размотри и да, уз консултацију са учеником и родитељем, односно другим законским заступником детета и ученика, као и запосленим одлучи и предузме одговарајуће мере, у року од осам дана од дана пријема пријаве. 

 

Обавезе ученика

                          Члан 4.

          У остваривању својих права ученик не сме да угрожава друге у остваривању права

                   Ученик има обавезу да: 

1) редовно похађа наставу и извршава школске обавезе; 

2) поштује правила понашања, одлуке директора и органа школе; 

3) ради на усвајању знања, вештина и вредносних ставова утврђених школским програмом, прати сопствени напредак и извештава о томе наставнике и родитеље, односно друге законске заступнике; 

4) не омета извођење наставе и не напушта час без претходног одобрења наставника; 

5) поштује личност других ученика, наставника и осталих запослених у школи; 

6) стара се о очувању животне средине и понаша у складу са правилима еколошке етике; 

7) чува имовину школе и чистоћу и естетски изглед школских  просторија. 

 Родитељ је у обавези да одмах, а најкасније у року од два дана, обавести одељенског старешину о разлозима изостанака ученика са наставе и да правда изостанке ученика (лекарском или другом релевантном документацијом)  најкасније у року од 8 дана од дана спречености ученика да присусутвује настави.

Одељенски старешина писмено обавештава родитеља односно старатеља о учињеним неоправданим изостанцима ученика.

    

 

            Одговорност ученика  

Члан 5.   

   Ученик може да одговара за:

-лакшу повреду обавезе утврђену овим Правилником

         - тежу повреду обавезе која је у време извршења била прописана Законом

- повреду забране из чл. 110-112  Закона 

             - за материјалну штету коју нанесе школи, намерно или из крајње непажње, у складу са законом.

                 Појачани васпитни рад

Члан 6. 

                Према ученику који не поштује односно повређује правила понашања установе, или не поштује одлуке директора и органа школе, неоправдано изостане са наставе пет часова, односно према ученику који својим понашањем угрожава друге у остваривању њихових права, као и у случају сумње да је починио тежу повреду обавезе ученика и повреду забране из чл. 110–112.  закона  школа ће, уз учешће родитеља односно другог законског заступника, појачати васпитни рад активностима у оквиру одељенске заједнице, одељенског старешине, педагога, психолога, посебних тимова, а када је неопходно сарађиваће и са установама социјалне и здравствене заштите, у циљу промене понашања ученика.  

Родитељ ученика је у обавези да се одазове на позив школе и активно учествује у изради и реализаији оперативног плана заштите ученика и плана појачаног васпитног рада.

Члан 7

Одељењски старешина, заједно са стручним сарадницима, односно са Тимом за заштиту од дискриминације, насиља, злостављања и занемаривања или Тимом за инклузивно образовање, сачињава план појачаног васпитног рада

Са учеником који ван простора школе, односно другог простора у коме школа остварује образовно-васпитни рад, учини повреду забране из чл. 110–112. овог закона, школа у складу са извештајем спољашње мреже заштите појачава васпитни рад, уз предузимање других активности у складу са прописима којима се уређују: критеријуми за препознавање облика дискриминације, поступање установе у случају сумње или утврђеног дискриминативног понашања и вређања угледа, части и достојанства личности, као и протокола поступања у одговору на насиље, злостављање и занемаривање.

 Одељенски старешина, уз планирање поjачаног васпитног рада и консултациjе са родитељем, односно другим законским заступником и учеником, бира од предвиђених активности друштвено-корисног, односно хуманитарног рада активност за меру коjа се изриче. 

 

 

                                                                                    Члан 8.

Трајање појачаног васпитног рада са учеником из члана 7. утврђује се у сваком конкретном случају, покреће се Захтевом одељенског старешине а  траје најкраће до окончања васпитно-дисциплинског поступка. Директор доноси Решење о појачаном васпином раду.

У току трајања појачаног васпитног рада обавезно је да:

 1) Одељењски старешина и психолог или  педагог обављају разговор са учеником по утврђеној временској динамици     из  плана ПВР-а. 

2) Одељењски старешина и психолог или  педагог обаве разговор са родитељем, односно другим законским заступником ученика по утврђеној временској динамици  из  плана   ПВР-а .

 

 3) Одељенски старешина најмање један час одељењске заједнице посвети разговору на тему понашања које је узрок појачаног васпитног рада

4) Одељењски старешина најмање једном недељно детаљно обавештава родитеља, односно другог законског заступника ученика о понашању ученика

5) Уколико понашање ученика садржи елементе дискриминације, насиља и злостављања, Тим за заштиту ученика од дискриминације, насиља, злостављања и занемаривања утврђује  степен насиља и предузима прописане мере из своје надлежности

6) По потреби школа о понашању ученика обавештава надлежне службе: Центар за социјални рад, МУП, дом здравља.  

            Члан 9

Одељењски старешина води посебну педагошку евиденцију о појачаном васпитном раду у коју се уносе подаци о: догађају, учесницима, временској динамици, предузетим активностима и мерама и оствареним резултатима тог рада.

Члан 10.

Да ли је повреда лакша или тежа, као и ниво насиља утврђује се сарадњом и консултацијама одељењског старешине, наставника који има сазнање о повреди, дежурног наставника, ПП службе, Тимa за заштиту ученика од дискриминације, насиља, злостављања и занемаривања и  директора (у даљем тексту Тим за заштиту).  

 

Лакше повреде обавеза ученика и васпитне мере 

Члан 11 

                  Ученик одговара за лакше повреде обавеза утврђене статутом Школе. 

Лакше повреде обавеза ученика су: 

  1. нeредовно похађање наставе, тако да у школској години начини до 25 неоправданих изостанака 
  2. непоштовање  Правила понашања ученика у школи, одлуке директора и органа школе
  3. Насилно понашање са првог нивоа из Правилника о протоколу поступања у установи у одговору на насиље, злостављање и занемаривање
  4. вршење  насилног понашања са другог нивоа из Правилника о протоколу поступања у установи у одговору на насиље, злостављање и занемаривање, када појачан васпитни рад није делотворан;
  5. учестало неоправдано кашњење  на наставу и друге облике образовно-васпитног рада;
  6. напуштање  часа или другог облика образовно-васпитног рада без одобрења наставника, стручног сарадника или директора ;
  7. нeдолично, непримерено и губо понашање прeма другим учeницима, наставницима и другим запослeним у школи као и трећим лицима за време извођења образовно-васпитног рада у школи и ван ње;
  8. ометање извођења наставе (причање, певање, шетање по учионици, конзумирање хране и пића на часу и друго, без одобрења наставника);
  9. коришћење мобилних уређаја у простору школске зграде и поред забране
  10.  оштeћење ,  уништење, бацање  или сакривање личне ствари и прибор другог  учeника, наставника и других запослeних у школи;
  11. наношење штете на  школској згради,  у  школској просториjи ,  на инвeнтару, инсталациjама и прибора запослeних у школи;
  12. нарушавање eстeтског изглeда школских просторија и школског дворишта
  13. долазак у школу  и друга места на којима школа организује и спроводи образовно васпитни рад неприкладно одевен за наменске активности;
  14. небрига о личној хигијени и уредности
  15. задржавање у ходницима школе за време часа;
  16. улажење  у зборницу и друге службене просторије без позива и одобрења;
  17. пушење у просторијама школе/дворишту
  18. одбијање да  примени мере заштите и безбедности ученика у школи и ван ње, на  ваннаставним активностима

         Код повреде под тачком 3) у ПВР се укључује и Тим за заштиту.

 

                                                                     Члан 12. 

                За лакшу повреду обавезе ученика могу се изрећи васпитне мере: 

1) опомена одељенског старешине; 

2) укор одељенског старешине; 

3) укор одељенског већа, на основу изјашњавања наставника који изводе наставу у одељењу ученика, у складу са општим актом школе.

               Васпитне мере изричу се ученику без вођења дисциплинског поступка, у школској години у којој је учињена повреда обавезе.  

              Опомену и укор одељенског старешине изриче одељенски старешина.

                   Услов за изрицање васпитне мере је претходно предузимање активности  појачаног васпитног рада са учеником, из члана 7 и 8. овог правилника.

           Члан 13

 Васпитна мера опомена одељенског старешине изриче се ученику  за:

  1. Учињену лакшу повреду обававезе
  2.   Ако је ученик начинио 5 до 7  неоправданих изостанак

Опомену изриче одељењски старешина на часу одељењске заједнице и евидентира је у ђачкој књижици и есДневнику, уз образложење и о томе обавештава родитеља

                                                                             

 Члан 14

     Васпитна мера укор одељенског старешине се изриче ученику  и оцена из владања  се смањује на  врло добар (4)   за:

  1. Понављање лакших повреда обавезе
  2. Ако је ученик начинио 8  неоправданих изостанака ( писменим путем се обавештава   родитељ о изостанцима)
  3. Поновљено насилно понашање са првог нивоа
  4. Вршење  насилног понашања са другог нивоа из Правилника о протоколу поступања у установи у одговору на насиље, злостављање и занемаривање, када појачан васпитни рад није делотворан

 

 Васпитну меру укор одељењског старешине, оцену из владања врло добро (4), изриче одељењски старешина на часу одељењске заједнице и евидентира је у ђачкој књижици и есДневнику, уз образложење

       Члан 15

  Васпитна мера укор одељенског већа и оцена из владања  добар (3)  изриче се за:

  1. Понављање лакших повреда обавезе
  2. Неоправдано изостајање са наставе 9 до 15 часова

 

Васпитну меру изриче Одељењско веће већином гласова свих чланова Одељењског већа на предлог одељењског старешине или било ког члана Одељењског већа и евидентира је у ђачкој књижици и есДневнику, уз образложење.

 

Теже повреде обавеза ученика, повреде забране

         и васпитно-дисциплинске мере 

Члан 16 

Теже повреде обавеза ученика прописане су  Законом.  За тежу повреду обавезе  ученик одговара ако је у време извршења обавеза била прописана Законом. 

Теже повреде обавеза ученика су: 

1) уништење, оштећење, скривање, изношење, преправка или дописивање података у евиденцији коју води Школа или друга организација, односно орган; 

2) преправка или дописивање података у јавној исправи коју издаје Школа или орган, односно исправи коју изда друга организација;

3) уништење или крађа имовине Школе, привредног друштва, предузетника, ученика или запосленог;

4) поседовање, подстрекавање, помагање, давање другом ученику и употреба психоактивних супстанци, односно алкохола, дрога и никотинских производа

5) уношење у Школу или другу организацију оружја пиротехничког средства или другог предмета који може да угрози или повреди друго лице;

6) понашање ученика којим угрожава властиту безбедност или безбедност других ученика, наставника и запослених у Школи, у школским и другим активностима које се остварују ван школе, а које школа организује и које доводи до њиховог физичког и психичког повређивања;

7) употреба мобилног телефона, електронског уређаја и другог средства у сврхе којима се угрожавају права других или у сврху преваре у поступку оцењивања;

   а)  Снимање и слање фоторгафија и видео записа контролних  задатака, писмених задатака и других материја које имају за циљ проверу знања ученика,  дугим ученицима у истом или другом одељењу.

б) Снимање дигиталних записа наставника у току наставе и ван настaве који имају за циљ нарушававање приватности и вређају достојанство, част и углед личности.

ц) Снимање дигиталних  записа  ученика у току наставе и ван наставе који имају за циљ нарушававање приватности и вређају достојанство, част и углед личности.

д) Објављивање фотографија, аудио и видео записа неовлашћено насталих у школи, на

друштвеним мрежама и интернет платформама које вређају част и углед наствника и ученика и њихову личност извргавају руглу.

8) неоправдано изостајање са наставе и других облика образовно-васпитног рада више од 25 часова у току школске године, од чега више од 15 часова након писменог обавештења родитеља, односно другог законског заступника од стране школе; 

9) учестало чињење лакших повреда обавеза у току школске године, под условом да су предузете неопходне мере ради корекције понашања ученика.

За повреде из става 2. тач. 8) и 9) овог члана је обавезна поступност у изрицању мера.  

Члан 17.

Забрана дискриминације

              У установи су забрањене дискриминација и дискриминаторно поступање, којим се на посредан или непосредан, отворен или прикривен начин неоправдано прави разлика или неједнако поступа, односно врши пропуштање (искључивање, ограничавање или давање првенства) у односу на лице или групе лица, као и на чланове њихових породица или њима блиска лица на отворен или прикривен начин, а која се заснива на раси, боји коже, прецима, држављанству, статусу мигранта односно расељеног лица, националној припадности или етничком пореклу, језику, верским или политичким убеђењима, полу, родном идентитету, сексуалној орјентацији, имовинском стању, социјалном и културном пореклу, рођењу, генетским особеностима, здравственом стању, сметњи у развоју и инвалидитету, брачном и породичном статусу, осуђиваности, старосном добу, изгледу, чланству у политичким, синдикалним и другим организацијама и другим стварним, односно претпостављеним личним својствима, као и по другим основима утврђеним законом којим се прописује забрана дискриминације.

Члан 18. 

Забрана насиља, злостављања и занемаривања

             У установи је забрањено физичко, психичко, социјално, сексуално, дигитално и свако друго насиље злостављање и занемаривање запосленог, ученика, одраслог, родитеља, односно другог законског заступника, или трећег лица у установи.

           Под насиљем и злостављањем подразумева се сваки облик једанпут учињеног односно понављаног вербалног или невербалног понашања које има за последицу стварно или потенцијално угрожавање здравља, развоја и достојанства личности ученика и одраслог. 

           Занемаривање и немарно поступање представља пропуштање установе или запосленог да обезбеди услове за правилан развој ученика и одраслог. 

           Под физичким насиљем сматра се физичко кажњавање ученика или одраслог од стране запосленог, родитеља, односно другог законског заступника, или трећег лица у установи; свако понашање које може да доведе до стварног или потенцијалног телесног повређивања ученика, одраслог или запосленог; насилно понашање запосленог према ученику или одраслом, као и ученика и одраслог према другом ученику, одраслом или запосленом. 

              Под психичким насиљем сматра се понашање које доводи до тренутног или трајног угрожавања психичког и емоционалног здравља и достојанства.

              Под социјалним насиљем сматра се искључивање ученика и одраслог из групе вршњака и различитих облика активности установе.

              Под сексуалним насиљем и злостављањем сматра се понашање којим се ученик сексуално узнемирава, наводи или приморава на учешће у сексуалним активностима које не жели, не схвата или за које није развојно дорастао или се користи за проституцију, порнографију и друге облике сексуалне експлоатације.

                 Под дигиталним насиљем и злостављањем сматра се злоупотреба информационо-комуникационих технологија, која може да има за последицу повреду друге личности и угрожавање достојанства и остварује се слањем порука електронском поштом, смс-ом, ммс-ом, путем веб сајта, четовањем, укључивањем у форуме, социјалне мреже и другим облицима дигиталне комуникације.  

                  Члан 19.

Забрана понашања које вређа част, углед или достојанство

              Забрањено је свако понашање запосленог према ученику и одраслом, ученика и одраслог према запосленом, родитеља, односно другог законског заступника или трећег лица према запосленом, запосленог према родитељу односно другом законском заступнику, ученика и одраслог према другом ученику или одраслом, којим се вређе углед, част или достојанство.

Члан 20. 

     За тежу повреду обавезе,   односно за учињену повреду забране (чл. 110-112. Закона,  односно чл. 17,18,19 овог Правилника)  ученику се,  по спроведеном васпитном дисциплинском поступку у коме је утврђена одговорност ученика,  изриче једна од  васпитно-дисциплинских мера: 

1) укор директора; 

2) укор наставничког већа. 

–Изузетно - премештај у другу основну школу  ( за теже повреде обавеза ученика из члана 83. став 8. тач. 4) и 5)  закона (члана  16 став 2 тачка 4 и 5 овог Правилника),

              У ситуациjи када се мера изриче ученику коjи наставу похађа по индивидуалном образовном плану узима се у обзир и мишљење представника тима за инклузивно образовање

           Васпитна и васпитно-дисциплинска мера изричу се ученику у школској години у којој је учињена повреда обавезе ученика.

            Ученик одговара за повреду забране, ако је забрана у време када је повреда учињена била прописана Законом.   

          Васпитно дисциплинска мера повлачи и појединачну оцену из владања и  то:

   -укор директора – задовољавајуће (2)  

 - укор наставничког већа – незадовољавајуће (1)  

          Неоправдано изостајање са наставе  у току школске године  оцењује се појединачном оценом из владања и то:

- задовољавајуће (2) када неоправдано изостане са највише 25 часова;

- незадовољавајуће (1) када неоправдано изостане са 26 и више часова.

Васпитно-дисциплински поступак 

Члан 22.

                   За теже повреде обавеза ученика и за повреде забране из чл. 110-112. Закона школа води васпитно-дисциплински поступак.    Дисциплински поступак против ученика не може се покренути ни водити по истеку 60 дана од дана учињене повреде обавезе.

            Покретање поступка       

               Директор школе закључком покреће васпитно дисциплински поступак по добијању писаног захтева за покретање поступка од одељенског старешине и то:

  • најкасније у року од пет радних дана од дана сазнања (за учињену тежу повреду), 
  • за учињену повреду забране из чл. 110–112.  закона и теже повреде обавеза ученика из члана 83. став 8. тач. 4) и 5)  закона (члана  16 став 2 тачка 4 и 5 овог Правилника) покреће поступак одмах, а најкасније у року од два радна дана од дана сазнања,             

          Закључак за покретање васпитно-дисциплинског поступка доноси се у писаном облику и садржи податке о ученику (име и презиме ученика против кога се води васпитно-дисциплински поступак, разред и одељење), опис теже повреде обавезе ученика, односно повреде забране, време, место и начин извршења повреде и релевантне чињенице.

              Закључак се доставља родитељу, односно другом законском заступнику малолетног ученика, одељењском старешини, стручним сарадницима, односно одговарајућем стручном тиму.

Удаљење из непосредног образовно-васпитног процеса

 Члан 23

         У васпитно дисциплинском поступку који је покренут за тежу повреду обавезе ученика из члана 83. став 8. тач. 4) и 5) г закона и повреду забране, ученик може бити удаљен из непосредног образовно-васпитног рада који обухвата обавезну наставу и остале облике образовно-васпитног рада најкраће пет радних дана, а најдуже до окончања васпитно-дисциплинског поступка, након процене Тима за заштиту од дискриминације, насиља, злостављања и занемаривања у складу са протоколом поступања у установи у одговору на насиље, злостављање и занемаривање и правилником о друштвено-корисном, односно хуманитарном раду

         Директор школе, доноси решење о удаљењу ученика, а процена Тима за заштиту  је саставни део решења и о томе обавештава надлежни центар за социјални рад.  

                     

       Ток поступка

Члан 24.

            У  васпитно дисциплинском поступку се  утврђују све чињенице које су од значаја за одлучивање.

Улога Тима за заштиту је да, у сарадњи са одељењским старешином ученика који је починио тежу повреду обавезе или повреду забране, прикупи чињенице од значаја за поступање и квалификовање  повреде обавеза ученика.

             У васпитно-дисциплинском поступку  ученик, уз присуство родитеља, односно другог законског заступника, као и сви остали учесници и сведоци морају бити саслушани и дати писану изјаву.  

             Ученик против кога је покренут  дисциплински поступак се позива на саслушање писаним путем а  позив се доставља родитељу. Уз позив се доставља и Закључак о покретању васпитно-дисциплинског поступка.

            О саслушању се води записник у коме се уносе подаци који су неопходни за доношење одлуке.

             Записник мора бити уредан, прецизан, јасан, читљив  и да садржи само податке о повреди обавезе која је предмет расправе.

          Уколико се родитељ, односно други законски заступник ученика, који је уредно обавештен, не одазове да присуствује васпитно-дисциплинском поступку, директор школе поставља одмах, а најкасније наредног радног дана, психолога, односно педагога установе да у том поступку заступа интересе ученика, о чему одмах обавештава центар за социјални рад.  

 

Члан 25.

           Упоредо са покретањем дисциплинског поступка  Одељењски старешина, заједно са стручним сарадницима, односно са Тимом за заштиту од дискриминације, насиља, злостављања и занемаривања или Тимом за инклузивно образовање, сачињава План појачаног васпитног рада који траје најкраће до окончања васпитно-дисциплинског поступка и ученику се у оквиру израде Плана појачаног васпитног рада, у сарадњи са родитељем одређује и обавеза обављања друштвено-корисног, односно хуманитарног рада у просторијама или ван просторија школе, под надзором наставника, односно стручног срадника у складу са Правилником о обављању друштвено корисног, односно хуманитарног рада.

             Друштвено користан и хуманитарни рад се одређује ученику зависно од тежине повреде обавезе, психофизичке и здравствене способности ученика, узраста и других параметара, и о томе одмах обавештава родитељ/други законски заступник ученика.  

                Родитељ је у обавези да активно учествује у изради и реализацији Оперативног плана заштите и  Плана појачаног васпитног рада са учеником. У супротном директор подноси прекршајну пријаву против родитеља.

             Извештај о резултатима појачаног васпитног рада са учеником ( одељенски старешина, педагог, психолог)  се доставља  директору .

 

      Доношење одлуке

Члан 26.

 

        Васпитно-дисциплински поступак се окончава  решењем директора у року од

  • 30 дана од дана покретања  
  • 20 дана од дана покретања за учињену повреду  забране и учињене теже повреде обавеза ученика из члана 83. став 8. тач. 4) и 5) закона       

            Директор може  решењем донети  одлуку о:

  • обустави поступка -  када је Школа претходно појачала васпитни рад са учеником, реализовала активности из ДКР-а услед чега је дошло до  позитивних промена у понашању ученика

***када је ученик учинио повреду забране којом је озбиљно угрожен интегритет другог лица поступак није могуће обуставити

  • утврђивању одговорности ученика и изрицању мера из овог правилника  (које утичу на оцену из владања у току полугодишта и на закључну оцену)

        Васпитно-дисциплинске мере укор директора и укор наставничког већа, уписују се у ђачку књижицу и есДневник.

            При изрицању васпитно-дисциплинске мере за учињену тежу повреду обавезе и за учињену повреду забране узимају се у обзир олакшавајуће и отежавајуће околности, а нарочито:

  • тежина учињене повреде и њене последице,
  • степен утврђене одговорности ученика,
  • услови под којима је повреда учињена,
  • раније понашање ученика и однос према обавезама у Школи,
  • понашање после учињене повреде, тј. да ли је појачан васпитни рад  и ДКР позитивно утицао на ученика;
  • да ли ученик, с обзиром на узраст, може да схвати сврху изречене васпитно-дисциплинске мере и
  • друге околности које би могле бити од утицаја на изрицање врсте васпитно-дисциплинске мере.

 

                         Члан 27.  

          За повреду обавезе ученику се може изрећи само једна васпитна или васпитно дисциплинска мера, тј. ако ученик једном радњом (чињењем или нечињењем) учини више повреда обавеза, ученику се изриче јединствена мера.

        Васпитна, односно васпитно-дисциплинска мера примењује се само на ученике појединце.

Члан 28.

         Ученик, родитељ, односно други законски заступник има право да поднесе жалбу Школском одбору на изречену васпитно-дисциплинску меру за извршену тежу повреду обавезе ученика из члана 83. ст. 3. Закона или за повреду забране из чл. 110-112. Закона, у року од осам дана од дана достављања решења о утврђеној одговорности и изреченој мери.

        Школски одбор решава по жалби из става 1. овог члана у року од 15 дана од дана достављања жалбе од стране ученика, родитеља, односно другог законског заступника.

         Жалба одлаже извршење решења директора.

 

Евиденција о изреченим мерама

                                                                             Члан 29.

О изреченим васпитним и васпитно-дисциплинским мерама води се евиденција.

Евиденцију води одељењски старешина, уз поштовање начела прописаних законом којим се уређује заштита података о личности и Статутом Школе.

 

 

             

   Материјална одговорност ученика

          Члан  30.

            Родитељ, односно други законски заступник малолетног ученика одговара за материјалну штету коју ученик нанесе Школи, намерно или из крајње непажње, у складу са Законом.

          Поступак за утврђивање материјалне одговорности ученика покреће директор, а води комисија коју формира директор. Одељењски старешина је члан комисије.

          За штету коју је проузроковало више ученика, одговорност је солидарна уколико није могуће утврдити степен одговорности за штету сваког од ученика.

          Директор, на основу предлога комисије, доноси решење о материјалној одговорности ученика, висини штете и року за накнаду штете.

          Директор може донети одлуку о ослобођењу ученика, његовог родитеља, односно другог законског заступника, материјалне одговорности за штету, због тешке материјалне ситуације.

        На решење директора Школе о материјалној одговорности ученика, родитељ, односно други законски заступник малолетног ученика може изјавити жалбу Школском одбору у року од 8 дана од дана пријема решења.

          Школски одбор доноси одлуку у року од 15 дана од дана пријема жалбе.  

 

                      Члан 31.

 

 Одговорност запослених

            Одељењски старешина и други запослени (наставник и стучни сарадник) који су именовни за спровођење активнсти  појачаног васпитног рада и друштвено-корисног, односно хуманитарног рада чине тежу повреду обавезе у случају не спровођења активности прописаних овим правилником.

 

 

 

 

    Завршне  одредбе 

Члан 32.

Ступањем на снагу овог Правилника престаје да важи Правилник о дисциплинској и материјалној одговорности ученика Основне школе „Зага Маливук“  у Београду, деловодни број  261  oд  03.05. 2018. године.

Овај правилник ступа на снагу осмог дана од дана објављивања на огласној табли Школе. 

Председник школског одбора

               ___________________________________

              Јованка Николић Радишић

 

 

 

Објављен на огласној табли Школе    19.08.2024.

 

Ступио на снагу дана    27.08.2024.

 

Преузмите документ

 

 

Рекли су о образовању...

О нама

Адреса школске установе:
Грге Андријановића 18,
11210 Крњача, Београд

Број телефона:  011/2712-371
Мејл адреса:
Ова адреса ел. поште је заштићена од спамботова. Омогућите JavaScript да бисте је видели.

Наша локација