КРИТЕРИЈУМИ И ЕЛЕМЕНТИ ЗА ПРОЦЕЊИВАЊЕ НАПРЕДОВАЊА И ОЦЕЊИВАЊЕ ПОСТИГНУЋА УЧЕНИКА ЗА ПРЕДМЕТ ЛИКОВНА КУЛТУРА
ОШ,,Зага Маливук“ Беград
НАЧИН ПРАЋЕЊА ПОСТИГНУЋА УЧЕНИКА
ФОРМАТИВНО ОЦЕЊИВАЊЕ
- припрема за час
- домаћи рад
- активност ученика
- напредовање
- ангажовање
- израда паноа,плаката,презентација
- групни рад,
рад у пару
Време:
- у току школске године
СУМАТИВНО ОЦЕЊИВАЊЕ
- усмена провера
- практичан рад (вајарски ,сликарски, графички и радови примењене уметности)
Време:
- на крају наставне области
- на крају класификационог периода
- у току школске године
Елементи вредновања ликовног рада:
1) Оригиналност
2) Праћење ликовног задатка
3) Техничка реализација задатка
Ученик/ученица ће за следећа постигнућа бити оцењен/а оценом:
ОДЛИЧАН (5)
1) Ученица/ученик је јединствено, непоновљиво и истражујући применила/о садржај рада.
2) Ученица/ученик је самостално пратила/о ликовни садржај рада и богатим се ликовним језиком изразила/о линијом, бојом, тоном, волуменом и испратила/о га је у целости.
3) Ученица/ученик је пратила/о и применила/о одређене технике рада (нпр. оловком, темпером, колаж-папиром, графичким техникама) високом спретношћу и доследношћу.
БРЛО ДОБАР (4)
1)Ученица/ученик је применила/о садржај рада с мање индивидуалног истраживања
2) Ученица/ученик је уз делимичну самосталност пратила/о ликовни садржај рада и једноставним се ликовним језиком изразила/о линијом, бојом, тоном, волуменом или га није пратила у целости.
3) Ученица/ученик је пратила/о и применила/о одређене технике рада (нпр. оловком, темпером, колаж-папиром, графичким техникама) спретно и доследно.
ДОБАР (3)
1) Ученица/ученик је применила/о садржај рада без индивидуалног истраживања.
2) Ученица/ученик је уз подстицај пратила/о ликовни садржај рада и штурим се ликовним језиком изразила/о линијом, бојом, тоном, волуменом те није пратила/о ликовни садржај рада.
3) Ученица/ученик ни је пратила/о и применила/о одређене технике рада (нпр. оловком, темпером, колаж-папиром, графичким техникама) доследно него површно.
ДОВОЉАН (2)
1) Ученица/ученик уопште није истраживала унутар ликовног задатка и ликовне композиције.
2) Ученица/ученик ни уз подстицај није пратила/о ликовни садржај рада и веома штурим се ликовним језиком изразила/о линијом, бојом, тоном, волуменом.
3) Ученица/ученик ни је пратила/о нити применила/о одређене технике рада (нпр. оловком, темпером, колаж-папиром, графичким техникама).
НЕДОВОЉАН (1)
1) Ученица/ученик није урадио рад.
2) Ученица/ученик одбија да изврши ликовни задатак упркос подстицају од стране наставника.
3) Ученица/ученик не жели радити ни са школским прибором.