КРИТЕРИЈУМИ ОЦЕЊИВАЊА ИЗ ПРЕДМЕТА БИОЛОГИЈА
За састављање овог критеријума коришћен је званични документ Министарства просвете,према Правилнику о оцењивању ученика у основном образовању и васпитању-Службени гласник РС“број34/2019.године.
Праћење развоја и напредовања ученика у достизању исхода и стандарда постигнућа,као и напредовање у развијању компетенција у току школске године обавља се формативно и сумативно.
Иницијално тестирање
Иницијално тестирање се спроводи на почетку школске године у другој недељи.На основу иницијалног тестирања наставник добија информацију са каквим предзнањем ученици крећу у нови разред.Резултат иницијалног тестирања се не оцењује и служи за планирање рада наставника и даље праћење напредовања ученика.
Формативно оцењивање
-наставник бележи податке о постигнућима ученика кроз праћење активности ученика на сваком часу
У ес дневнику ученик добија смајлије за домаће задатке,вежбе,активности ученика при обради нове лекције,обнављања,усмене одговоре,петнаестоминутне провере знања,практичан рад,школску свеску(уредност,садржај свеске...)Ученик на основу формативних оцена може добити бројчану оцену која ће бити уписана у ес дневник.
Бројчано оцењивање
Усмено оцењивање ученика обавља се у току оба полугодишта.Ученик усмено може бити оцењен без претходне најаве.Ученик који није спреман да одговара има право само једном и току првог полугодишта и једном у току другог полугодишта на извињење.
Ученик се бројчано оцењује за учешће и пласман на општинском,градском и републичком такмичењу оценом одличан(5).
Одличан (5) добија ученик који:
-је у потпуности савладао градиво
-је сигуран и самосталан,брзо и логички закључује
-успешно повезује садржаје,уочава корелацију са другим предметима
-зна применити знање у решавању проблемских задатака
-брзо,тачно,логички и аргументовано одговара на постављена питања
-је одговоран према раду,показује висок степен активности и ангажовања
Врло добар (4)добија ученик који:
-има висок ниво и обим знања и степен разумевања програмских садржаја,
-у великој мери показује способност примене знања и логички повезује чињенице и појмове
-спорије али тачно,логично и углавном аргументовано одговара на постављена питања,уз евентуално постављање подпитања
-показује велику самосталност и висок степен активности и ангажовања.
Добар (3) добија ученик који:
-има просечан ниво и обим знања и степен разумевања програмских садржаја
-полако и углавном тачно одговара на постављена питања,уз помоћ наставника
-углавном разуме наставне садржаје и делимично примењује стечена знања
-изводи закључке уз помоћ наставника
-показује делимичан степен активности и ангажовања
Довољан(2)добија ученик који:
-знања која је остварио су на нивоу репродукције(не разуме у потпуности наставне садржаје и отежано примењује стечена знања)
-делимично и површно одговара на постављена питања уз помоћ наставника,
-уз знатну помоћ наставника на једноставан начин набраја и описује природне појаве и биолошке процесе
-код доношења закључака наилази на веће проблеме и несамостално доноси закључке
Недовољан (1) добија ученик који:
-није достигао задовољавајући ниво и обим знања и разумевања програмских садржаја,
-знања која је остварио нису ни на нивоу препознавања и не показује способност репродукције и примене
-не одговара на постављена питања и није усвојио кључне појмове,
-не показује вољу за стицање знања.
Писмено оцењивање се обавља путем контролних задатака и тестова.Писмене провере у трајању дужем до 45 минута се најављују и спроводе по унапред утврђеном распореду, а писмене провере које трају до 15 минута се не морају најавити,а уписују се у виду смајлија у ес-дневнику,у виду формативне оцене.
За контролне задатке бројчана оцена ученичких знања доноси се на основу скале изражене у процентима, која је утврђена на састанку Стручног већа природних наука 28.9.2023..
0%-30% недовољан (1)
31%-45% довољан (2)
46%-65% добар (3)
66%-85% врло добар (4)
86%-100% одличан (5)